Home staging jako klíč k úspěšnému prodeji: 5 věcí, které o něm musíte vědět


Kdo chce svou nemovitost prodat co nejlépe, neměl by vynechat home staging – promyšlenou úpravu a přípravu interiéru na focení či prohlídky. Vede totiž k atraktivní prezentaci, co zaručeně vzbudí emoce a zájem u potenciálních kupců. A s tím může stoupat i kupní cena…

Není proto divu, že se homestagingové zdokonalování stalo samozřejmou součástí práce profesionálního makléře. Už to není jen zahraniční trend, který stojí za vyzkoušení. V dnešní době patří home staging mezi nepostradatelné (a silné) nástroje pro dosažení nejvýhodnějšího výsledku. Pojďte ho poznat blíž, abyste ho dokázali využít naplno.

 

1. Není to skrývání chyb, ale vyzdvihování předností


Nenechte se mýlit. Provést home staging neznamená zatajit nedostatky. Jde o to ukázat byt nebo dům v nejlepší možné formě, tedy krásně uklizený, vhodně uspořádaný a vkusně zařízený. 

Předvedete jeho skvělé vlastnosti a parametry, které nyní třeba zanikají kvůli špatně rozmístěnému nábytku. Pečlivá úprava barev a doplňků zaměří pozornost na ideální orientaci oken, množství přirozeného světla či například praktickou dispozici. Home stagingem tak vyjádříte beze slov, jak je daná nemovitost výjimečná.

 

2. Cíl = udělat perfektní první dojem


Ať už při prohlížení inzerátu nebo naživo během prohlídky, první momenty jsou nejzásadnější. Interiér musí hned od začátku evokovat příjemné pocity a vyvolávat chuť zjistit a vidět víc. Nebo dokonce utvářet představu domova, se kterou se zájemce okamžitě ztotožní. A zatouží po ní.

Proto se při home stagingu dbá na to, aby se prostory odosobnily od stávajícího majitele, a přesto působily útulně a lákavě. 
 

3. Může být zdarma i za desítky tisíc korun


Home staging může zahrnovat nenáročné úpravy (aranžování stávajícího zařízení), ale také složitější zásahy včetně vymalování, výměny vybavení, oprav apod. 

Do čeho a proč se pustit? Záleží na stavu bytu či domu i vašich přáních a možnostech. Zkušený profesionál dokáže jasně zhodnotit, jaká investice se vyplatí a od které dát naopak raději ruce pryč.

 

4. Základ tvoří znalosti bytového designu


Pokud má home staging splnit vše, co od něj očekáváte, svěřte ho do rukou odborníka. Přípravou nemovitostí pro tyto účely se zabývají bytoví designéři nebo specializované stagingové firmy

Rozumí zásadám prostorového uspořádání a vědí, jak pracovat s lidským vnímáním. Bez ohledu na dosavadní využití promění konkrétní byt nebo dům tak, že nakonec vypadá prostornější, světlejší a bezchybně funkční

Znají interiérové trendy (barvy, materiály, linie) i preference vytipované cílové skupiny, a tak umí navrhnout potřebné změny.

 

5. Dokáže zázraky: zvýší hodnotu, zrychlí vyjednávání


Homestagingové úsilí přináší do prodeje benefity, které stoprocentně uvítáte. Vždyť kdo by nechtěl získat víc peněz a třeba i za kratší dobu. Přesně to totiž home staging umí. 

A není v tom žádná věda, platí zde jednoduché pravidlo, které znáte u běžného zboží – co je atraktivní a luxusní, to je dražší. Prodáte tedy za částku vyšší o přibližně 10 až 15 %, než když byste vše nechali neupravené a nemoderní. 

Působivá prezentace obvykle také přiláká víc zájemců, takže o to dřív narazíte na budoucího kupce. Zatímco jinak byste čekali týdny nebo měsíce, nemovitost po home stagingu tuto fázi zkrátí například jen do několika hodin.  

 

Zpět na výpis aktualit
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace